Decorațiuni de Crăciun

Mi-am propus, mai mult sau mai puțin într-un monolog, să nu caut acul în carul cu fân și să-mi fac bilanțul pe 2013. Pentru că n-am de ce. Pentru că, uitându-mă la ultimul trimestru din el, am câștigat mai mult decât am pierdut. Și n-am pierdut puțin, dacă înțelegeți ce vreau să zic :-) Ce mi-am propus, însă, e să fac mai mult pentru mine și mai puțin pentru alții. Nu pentru că aș fi egoistă, ci pentru că am înțeles, finalmente, că în felul ăsta, fac chiar mai mult pentru alții :-)
Ce am început, încet și un pic stângace inițial, s-a concretizat în asta:

image (2)-horzBrăduțul e decupat din fetru și mai apoi, cusut manual cu diverse detalii care mi-au trecut prin minte la acel moment. Funda și pernuța au venit mai târziu, când eram obosită și lipsită de inspirație; am folosit o panglică roșie cusută tot manual, umplută cu vatelină și apoi decorată cu câte un nasture.

image (10)-horzBrăduțul e realizat din fâșii de fetru și apoi cusute în x, una câte una. Țin minte că eram deja la capătul răbdărilor, mai ales că mai făcusem unul pentru sora mea și tot fugeau fâșiile, probabil spre bradul adevărat. Renul și sania le-am decupat tot din fetru, pe care le-am prins împreună cu o ață albă, ca în poză. Cât despre inima din mijloc, care nu prea se vede că e inimă, a ieșit tot din lipsă de inspirație. Am îmbrăcat un “glob” mai vechi, în formă de inimă, în dantelă din bumbac, pe care la rândul lui, l-am îmbrăcat cu o scufie roșie. Și pentru un strop de poveste, i-am cusut cu ață roșie o bucată dintr-o panglică pe care erau imprimate capete de Moș Crăciun.

image (1)-horzAm lăsat la urmă globurile care îmi vor împodobi bradul de Crăciun multă vreme de-acum înainte, hotărâtă fiind să mai fac și altele pe viitor. Au ieșit pe neașteptate, out of the blue, cum obișnuiesc să mai spun. Aveam multe globuri mai vechi, dar care îmi displăceau cumplit și mă tot gândeam cum să scap de aspectul lor lucios. Fiindcă aveam o bucată imensă de pânză albă, am rupt fâșii din ea și le-am folosit pentru a îmbrăca globurile, lipindu-le. Ulterior, le-am decorat cu diverse cusături, nasturi, ață roșie și o sfoară împletită tot cu ață roșie. Și-au ieșit niște globuri care mie îmi sunt foarte dragi.

image (3)-horzPrimele două globuri sunt îmbrăcate tot cu pânză, cum spuneam mai sus, însă decorate prin “tehnica șervețelului” (am făcut asta pentru a doua oară în viața mea, însă pentru prima dată pe suprafață textilă; cum se face, click aici), decupând motivele din șervețelele luate de la Ikea  :-)) Totul înmulțit la vreo 5-6. Celui de-al treilea i-am “atașat” o panglică în carouri.

image (15)-horz

Globul e din polistiren, vreo 10cm diametru, decorat tot cu motive din același șervețel de la Ikea :-), iar șoseta e cusută la mașină, cu viteza luminii pentru că eram deja în întârziere la întâlnirea de “Secret Santa” cu colegii de facultate. Globul și șoseta Moșului au “sfârșit” împachetate într-o foaie de Dilema Veche și o fundă roșie din satin, oferite uneia dintre colegele mele. Sper doar că darul meu a ajuns pe ramuri bune de brad :-)

photo 1-horzLa “îngerașă” am avut mai mult de lucru: corpul e realizat dintr-un con trapezoidal de polistiren, capul dintr-o sferă de polistiren pictată cu creioane cerate, părul în codițe împletite din vatelină, aripile din fetru și dantelă cusute împreună și muuuultă răbdare. La final, cam așa arăta bradul de Crăciun: nu prea încărcat, fără beteală pe care eu o displac profund, dar cu multe luminițe roșii :-)

photo 1-horz

Ăsta a fost cadoul de Crăciun pentru părinții mei: pentru tata cana-de-băut-zâmbete-de-printre-rânduri pentru zile întunecate, pentru mama – cana-de-băut-zâmbete-în-bilețele-de-o-șchioapă pentru zile de deznădejde. Ambele decorate și pictate, iar scrisoarea și bilețelele arse cu bricheta la margini (ce bine că n-au intrat peste mine să vadă dezastrul) și legate cu sfoară.

Pe celălalt cadou făcut și oferit de Crăciun nu îl postez. Atât spun despre el: e de așezat acolo unde te uiți ca să îți amintești să :-)

Atât. Deocamdată. Revin cu altele făcute și nefăcute după ce trece nebunia asta inutilă cu revelionul. Până atunci, îmi doresc să fi avut cu toții un Crăciun cu familie, liniște și iubire și să aveți un An Nou binecuvântat cu ce aveți mai mare nevoie.

Cu mult drag,
E.

Sade, dis-moi....

